yukiko’s diary

初めてブログを書きます。英語学習もかねて、日々の日記を書いていきます。

京都鉄道博物館/Kyoto Railway Museum

この週末、京都鉄道博物館へ行きました。

 

子供たちは終始興奮して、大喜びでした。

本物の新幹線や各車両を見学し、運転席も体験でき、子供が引き込まれる仕掛けが沢山ありました。

もともと、子供達は乗り物に特別興味があると言うわけではなく、人並み程度の興味ですが、楽しんでいました。

 

帰りの車中で、「今日は何が一番楽しかった?」と聞くと、「アスレチック」と答えが返ってきて、夫と2人でガクッとなりました。


うちの家庭は共働きで家族と過ごす時間が少ないのですが、みんなでたくさん楽しむことができ、大満足でした。

 

f:id:abckiki:20220222123352j:image

 

 

This weekend, we went to Kyoto Railway Museum.

The children were excited and overjoyed all day long.

 

We have seen the real Shinkansen and many other trains, we could also experience the driver's seat, and there were many attractions for children.

First of all ,children weren't particularly interested in vehicles, they were just as interested as people, but they enjoyed it.

 

On the way home, when I asked them , "What was the most interesting today?", The answer was "playground" and We were disappointed .


My husband and I work very hard and don’t spend much time together with my family, but we were very happy to spend this day together and to enjoy the whole day.