yukiko’s diary

初めてブログを書きます。英語学習もかねて、日々の日記を書いていきます。

風邪/cold

娘が2人とも風邪をひいてしまいました。上の娘は喘息で入院したことがあり、夜は咳がひどくて、夜も寝苦しそうで、私は心配で眠れませんでした。途中で温かいお湯を飲ませたところ、咳がましになり、ぐっすり眠り、私は安心しました。



Both of my daughters have caught a cold. My older daughter had been hospitalized for asthma, had a bad cough at night, and seemed to have trouble sleeping at night, so I was worried and couldn't sleep. When She drank warm water on the way, her cough got better and She slept soundly, so I was relieved.