yukiko’s diary

初めてブログを書きます。英語学習もかねて、日々の日記を書いていきます。

いちご狩り/strawberry picking

先日、家族でいちご狩りにでかけました。


甘いいちごをたくさん食べることができました。

 

途中で「トイレにいきたい」と上のお姉ちゃんが言い、

近くの公園のトイレまで車で走りました。

 

農家の方のご厚意で、

トイレから帰ってきてからいちご狩りを再開させてもらいました。

 

その後は久我山公園のに行きレジャーシートを広げておひるご飯を食べました。

 

近くに橿原昆虫館があり、昆虫館にも行きたいと言うので、足を運びました。

 

私と夫はとても疲れましたが、子供の色んな顔が見れて充実した1日でした。

 

f:id:abckiki:20220320072959j:image

 

f:id:abckiki:20220320073010j:image

 

 


The other day, I went strawberry picking with my family.


I could eat a lot of sweet strawberries.

When we started to pick strawberries ,

my sister said she needed to use the bathroom " and we drove to the toilet in a nearby park.

 

Thanks to the kindness of the farmers, we resumed strawberry picking after we came back from the bathroom.

 

After strawberry picking we went to Kugayama Park, and we spread the leisure sheet, and ate our lunch .

There is Kashihara Insectarium nearby, and my daughters wanted to go to the Insectarium, so we went there.

 

My husband and I were very tired, but it was a fulfilling day with various faces of the children.

 

f:id:abckiki:20220320073016j:image