yukiko’s diary

初めてブログを書きます。英語学習もかねて、日々の日記を書いていきます。

週末の公園/Weekend park

今日は朝から大渕池公園に行きました。

 

http://www.aogaki-g.jp/

 

私はこの公園がとても好きで、沢山の緑と木漏れ日が魅力の場所で、子供にとっても遊具があり、険しい斜面があり、またその険しい斜面に長い滑り台があり、よく週末にでかけます。

 

公園では、木の枝を拾ったり、虫を探したり、鬼ごっこをしたり、ストライダーに乗ったり、なんでもできます。

 

今日は斜面で鬼ごっこを楽しみ、その後、拾ったどんぐりと松ぼっくりを滑り台に落としてどっちが早いか競争を楽しんでいました。


木の実を落とした後に1人目が滑って、2人目が滑って、私も滑って大笑い、大人には笑いのツボがよくわかりませんが、なんせ子供が笑っていたらなんでも楽しく感じますよね。

 

 

I went to Obuchiike Park in the morning today. I like this park very much because it's a place with lots of greenery and sunbeams.

 

There are playsets for kids, steep slopes, and there are long slides on the steep slopes, so I often go out on weekends.


In the park, you can also pick up branches of trees, look for bugs, play tag, ride a strider, etc. My daughters enjoyed playing tag on the slope today.

 

After that, they dropped the acorns and pine cones on the slide, picked them up and they enjoyed the competition to see which was faster.

 

After dropping the seeds , the first person slips, the second person slips, I also slip and they laugh, and adults don't really understand the point of laughter, but if a child is laughing, it will be fun.