yukiko’s diary

初めてブログを書きます。英語学習もかねて、日々の日記を書いていきます。

自己紹介/self-introduction

今日はここで自己紹介をしたいと思います。

私は夫と4歳と2歳の娘と一緒に暮らしています。

自分は会社員のため、普段は保育園に娘を預けて仕事をし、週末は家族で遊びに出かけます。

私の趣味は、昔はダンスや運動だったのですが、今は美味しいものを食べたり、本を読んだりゆっくり過ごすことのほうが好きです。

私の街は、都会から近く便利ですが自然が豊かで日本の古い歴史建造物が多く存在する街で夫も私もとても気に入っています。

英語を勉強する中で、日本語を勉強したいという外国人も多いことに気づきました。

日本に来た外国人留学生と、外国語を学びたい日本人のプラットフォームを2年後作ることが私の夢です。

 

 

f:id:abckiki:20220209064416j:plain

冬の公園

Today I would like to introduce myself here.

I live with my husband and two daughters 4 and 2-years-old.

Since I am an office worker, I usually leave my daughter in a nursery school to work, and on weekends I go out to hang out with my family.

My hobbies used to be dancing and exercising, but now I prefer eating delicious food, reading books and spending time slowly.

My husband and I love my city because it is close to the city center and is convenient, but it is rich in nature and has many old Japanese historical buildings.

While studying English, I noticed that many foreigners want to study Japanese.

 My dream is to create a platform for foreign students who have come to Japan and Japanese who want to learn a foreign language two years later.